سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای یکی از پرکاربرد ترین موارد استفاده از شیشه به عنوان یک المان سازه ای می‌باشد. از پارتیشن ها به عنوان جداکننده در فضاهای داخلی ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می‌شود. استفاده از پارتیشن اداری مدرن باعث می‌شود تا افراد علاوه بر داشتن آزادی و حفظ حریم خصوصیشان بتوانند با محیط بیرون تعامل داشته باشند و از نور در تمامی قسمت های ساختمان استفاده کنند. در محیط های اداری پارتیشن ها قابلیت بیشترین و بهترین استفاده از حداقل فضا را به کاربران ارائه می‌دهد و علاوه براین بدون اینکه مانع دید افراد شود و به ظاهر و طراحی داخلی ساختمان آسیب برساند سر و صدای محیط را کاهش دهد. پارتیشن های شیشه ای دارای انواع مختلفی می‌باشند، از انواع پارتیشن شیشه ای اداری می‌توان به تک جداره، دو جداره و اداری open office اشاره کرد و هرکدام از این مدل ها به صورت فریم لس، فریم دار، ریلی و تاشو قابل اجرا و طراحی می‌باشد. جهت دریافت قیمت، مشاوره و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

انواع پارتیشن شیشه ای مدرن اکسیدال

شرکت اکسیدال با چندین سال سابقه در طراحی و اجرای سازه های شیشه ای ساختمانی، انواع پارتیشن اداری را ارائه، طراحی و نصب می‌نماید. معمار یا کارفرمای گرامی میتوانند با توجه به مشخصات خاص هرکدام از پارتیشن ها و همچین مکان قرار گیری آنها بهترین مدل را برای پروژه خود انتخاب نمایند. در ادامه به بررسی انواع مختلف پارتیشن شیشه ای اکسیدال می‌پردازیم:

  

پارتیشن شیشه ای تک جداره

پارتیشن شیشه ای تک جداره یکی از زیباترین و پرکاربرد ترین انواع پارتیشن های اکسیدال می‌باشد که به صورت فریم لس و فریم دار قابل نصب هستند. به علت استفاده از پروفیل های مینیمال این نوع پارتیشن بسیار ظریف بوده و مناسب بخش بندی تمامی ساختمان های اداری و مسکونی حتی با متراژ پایین نیز می‌باشد. سیستم اختصاصی پارتیشن اداری تک جداره اکسیدال یک سیستم مادولار می‌باشد. پارتیشن های مدولار با قابلیت جدا کردن اجزا و نصب مجدد طراحی شده اند. این نوع پارتیشن بدون نیاز به استفاده از ابزارهای خاص و مدت طولانی برای بازسازی، می توانند خیلی سریع تر از پارتیشن های سنتی جابجا و مجدد نصب شوند.

بیشتر بخوانید:پارتیشن pvc

مقاطع نگه دارنده شیشه شامل پروفیل های مینیمال می باشد که از آن ها هم به عنوان پروفیل پارتیشن شیشه ای توکار و همچنین رو کار می توان استفاده نمود و به طراح توانایی انتخاب قرار گرفتن شیشه در وسط یا آکس (کناره ها) پروفیل را میدهد.

 

پارتیشن تک جداره روکار

امکان نصب پروفیل های پارتیشن اداری تک جداره به دو صورت توکار و روکار وجود دارد. در روش روکار پروفیل ها جهت نصب شیشه ها برروی سقف و کف تمام شده فیکس و نصب می‌شوند. پروفیل های پارتیشن ها انواع مختلفی دارند که شامل مقاطع بسیار ظریف و مینیمال تا پروفیل هایی با مقاطع بزرگ می باشند، انتخاب نوع پروفیل توسط طراح یا معمار محترم و متناسب با نیاز پروژه با توجه به مشخصات پارتیشن طراحی شده صورت می پذیرد.

پارتیشن تک جداره توکار

نوع دیگری از این سیستم، پارتیشن های توکار می باشند. در این روش پروفیل کاملا در تراز کف قرار گرفته و همچنین نیازمند پیش بینی و تعبیه ی جزئیات مربوط به پروفیل های این نوع از پارتیشن در فاز دو و تهیه نقشه های فنی کف سازی می باشد. تا در نتیجه ی آن یک پارتیشن شیشه ای تک جداره ی تو کار (یا دفنی) با حداقل دید بصری از نمای یراق الات و اتصالات اجرا گردد. تمامی قطعات نگه دارنده اصلی در سقف و کف پروژه پنهان می گردد.

بیشتر بخوانید:ماربل شیت

 

پارتیشن شیشه ای دو جداره

پارتیشن اداری دوجداره نیز مناسب جداسازی و بخش بندی کردن فضاهای داخلی اداری و مسکونی می‌باشد. پروفیل های پارتیشن دوجداره نسبت به پارتیشن تک جداره دارای ضخامت بیشتری هستند تا دولایه شیشه سکورت 6 میلیمتری برروی آنها قرار گیرند و به همین دلیل فضای بیشتری نسبت به پارتیشن تک جداره اشغال می‌کنند و مناسب استفاده در فضاهای بزرگ تر می‌باشند. 

پارتیشن های دو جداره نسبت به پارتیشن های تک جداره عایق صدا و حرارت بهتری نیز می‌باشند. و به همین علت از این نوع پارتیشن ها بیشتر در مکان هایی مانند اتاق های کنفرانس، جلسه و مدیریت که نیاز به امنیت بیشتری دارند استفاده می‌شود.

از دیگر مزایای پارتیشن شیشه ای دوجداره میتوان به محدود کردن دید اشاره کرد؛ زیرا در فضای خالی بین شیشه ها امکان قرار گیری پرده های کرکره ای وجود دارد تا در مواقع دلخواه دید را محدود نمود (محدود کردن دید توسط شیشه های هوشمند نیز امکان پذیر می‌باشد).

 بیشتر بخوانید:پارتیشن pvc

انواع پارتیشن دوجداره

پارتیشن های شیشه ای دوجداره نیز به دو صورت روکار و توکار قابل نصب و اجرا می‌باشند. در مدل رو کار همانطور که از اسم این مدل مشخص است پروفیل ها به صورت روکار بر روی زمین و سقف نصب می‌شوند و شیشه ها در داخل آنها قرار می‌گیرند. اما در مدل توکار پروفیل ها در داخل کف و سقف نصب می‌شوند و نیاز به زیر سازی جهت نصب دارند. پروفیل‌ها در این مدل حداقل فضا را اشغال می‌کنند و فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد، هم‌چنین وضوح، دید و شفافیت بیشتری را به ارمغان می‌آورند.

 

پارتیشن اداری شیشه ای open office

این نوع پارتیشن ها کاملا مشابه به پارتیشن های تک جداره می‌باشند. با این تفاوت که هیچ اتصالی به سقف ندارند و فقط به زمین و دیوار متصل می‌شوند. از این پارتیشن ها بیشتر در فضاهای اداری به منظور ایجاد حریم خصوصی برای افراد استفاده می‌شود. (امکان استفاده در منازل مسکونی و ویلا ها نیز وجود دارد.)

 سیستم اختصاصی پارتیشن شیشه ای خود ایستا Open Office اکسیدال مناسب استفاده در فضاهایی با سقف های بلند یا فضاهایی که سقف به صورت کامل اجرا شده و امکان نصب پروفیل ها در سقف وجود نداشته باشد، زیرا با نصب پارتیشن های تمام قد ایمنی و استحکام لازم ایجاد نمی‌شود.پارتیشن های open office یک سیستم مادولار با قبلیت جدا کردن اجزا و نصب مجدد می‌باشد و با توجه طراحی معماران و کارفرمایان محترم همچنین ایجاد هارمونی با فضا  امکان استفاده از پروفیل این محصول در رنگ های متنوع و همچنین با توجه به کاربری مورد نظر امکان ایجاد پانل های محدود کننده ی دید در فضای بین دو شیشه فراهم گردیده است.

ارتفاع شیشه ها در پارتیشن open office

همانطور که گفتیم پارتیشن های open office به سقف متصل نمی‌شوند و خود پارتیشن و اتصالات آن به گونه ای هستند که ایستایی لازم رو دارد و اصطلاحا خود ایستا هستند. برای این پارتیشن ها می‌توان ارتفاعی بین رنج 1 و70 تا 2 متر و 30 را در نظر گرفت. پارتیشن های خود ایستا از المان های قوی تری تشکیل شدن و در بین دهانه ها و فضاهای مختلف قرار می‌گیرند و با توجه به ارتفاع مورد نیاز کارفرما، ارتفاع سقف و زیر سازی های دیوار ها و کف طراحی و نصب می‌شوند و این نیاز جدا سازی فضا را بدون هرگونه دسترسی به سقف به راحتی انجام می‌دهند.