سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی هایی درباره بازسازی خانه

بازسازی خانه راهی برای داشتن خانه‌ای جدید است. ساختمان‌ها چند سال پس از ساخت به‌تدریج دچار استهلاک می‌شوند. این مسئله ظاهر زیبای خانه را به‌تدریج دچار تغییر می‌کند. یکی از راه‌های رفع این مسئله، نوسازی خانه‌تان است. از طرفی شما ممکن است پس از چند سال زندگی در یک خانه، دلتان کمی تنوع و تازگی بخواهد. در این صورت نیز بهتر است دستی به سر و روی خانه خود بکشید. اما چطور؟ اگر از خود می‌پرسید از کجا باید شروع کنم؟ باید بگوییم، از خواندن این مقاله.

بازسازی کردن خانه یکی از راه‌های به‌صرفه و مناسب برای اعمال تغییرات و بهبود وضعیت خانه‌ی شماست. در انجام این کار مزایای زیادی وجود دارد که در این مقاله آن‌ها را بررسی می‌کنیم و صفر تا صد آن را به همراه نکات مهمی که باید بدانید با شما در میان می‌گذاریم. اگر تصمیم گرفته‌اید محیط زندگی خود را به شیوه‌ی خود و با هزینه‌ای معقول تغییر دهید با ما همراه باشید تا در انجام این تصمیم به شما کمک کنیم.

بازسازی دکوراسیون داخلی چیست و چه لزومی دارد؟

در درجه‌ی اول باید به این پرسش مهم پاسخ دهیم که بازسازی خانه شامل چه تغییراتی می‌شود. زمانی که خانه‌ای طوری دوباره‌سازی شود که اسکلت کلی ساختمان تغییر نکند اما تغییرات در جهتی باشند که عمر سازه افزایش پیدا کند و ماندگاری آن بیشتر شود به این عمل مرمت ساختمان یا بازسازی (Renovation) گفته می‌شود.

تفاوت بازسازی با نوسازی ساختمان این است که در عمل نوسازی بیشتر ظاهر چیزها مانند کف‌پوش، سقف، ماربل شیت دیواری یا نقاشی دیوارها، عوض کردن شیرآلات خانه و مواردی از این دست تغییر می‌کنند. از طرفی بازسازی می‌تواند شامل دوباره‌سازی ساختمان نیز باشد. با این حال بازسازی خانه نیز انواع مختلفی دارد و می‌تواند موارد گوناگونی مانند تغییر در تأسیسات خانه، تغییر فضاهای داخلی، رفع فرسودگی خانه و غیره را شامل شود.

به صورت کلی هر آنچه که در خانه و ساختمانتان نیاز به تعمیر جدی داشته باشد می‌تواند قسمتی از برنامه‌ی بازسازی منزل شما باشد.

مانند هر کار بااهمیت دیگری، بازسازی و طراحی داخلی ساختمان نیاز به برنامه‌ریزی و مشورت با افراد متخصص دارد. در ادامه تلاش می‌کنیم تا همه‌ی نکات مهمی را که در انتخاب‌های شما تأثیرگذار خواهند بود، بررسی کنیم.

 

مزایای بازسازی خانه

  • هزینه‌ی بسیار کمتر نسبت به خرید و تعویض خانه؛
  • اختصاص کاربردهای بیشتر به بخش‌های مختلف خانه؛
  • طراحی به شیوه‌ی دلخواه و کارآمد؛
  • ایجاد تنوع و زیبایی در محیط خانه؛
  • به‌روزسازی و مدرن‌سازی بخش‌های مختلف خانه؛
  • مقاوم ساختن بنا و بهره‌گیری از طراحی‌های جدید.

این دلایل سبب می‌شود که بازسازی، شیوه‌ای بسیار مناسب برای تازه کردن محیط زندگی باشد. بسیار منطقی است که به جای روند پرزحمت و هزینه‌بر فروش خانه و خرید خانه جدید و تحمل دردسرهای جابه‌جایی، فضای ساختمان خود را بازسازی کنیم و با هزینه‌ای معقول و متناسب به محیطی دلخواه و کارا دست پیدا کنیم.

بازسازی خانه در تهران؛ اکباتان

بازسازی خانه در برخی از شهرها بیشتر مورد توجه است. برای نمونه شهر تهران به دلیل جمعیت بالایی که دارد خانه‌های قدیمی‌تری را در دل خود جای داده است؛ ساختمان‌هایی که مدت زیادی از زمان ساخت آن‌ها می‌گذرد.

از طرفی هزینه‌ی سنگین تعویض خانه در تهران می‌تواند مشکل و مانع بزرگی برای دستیابی به فضایی بهتر محسوب شود. بنابراین بازسازی منزل راه‌حلی بسیار مناسب در این شهر تلقی می‌شود.

ازجمله مناطق مسکونی تهران که جزو قدیمی‌ترین مناطق این شهر نیز محسوب می‌شود منطقه اکباتان است که طبیعی‌ست بازسازی خانه در این ناحیه با استقبال بیشتری روبرو باشد.

 

بازسازی خانه چقدر زمان می‌برد؟

اینکه زمان لازم برای بازسازی خانه‌ی شما چقدر است به عوامل بسیاری بستگی دارد که آن ‌ها را در زیر لیست کرده‌ایم.

  • متراژ خانه؛
  • وسعت بازسازی (چقدر از فضای خانه قرار است بازسازی شود)؛
  • بودجه‌ی مورد نظر شما؛
  • انتخاب شرکت خدمات بازسازی ساختمان؛
  • سرعت مورد نظر شما برای بازسازی؛
  • موقعیت جغرافیایی محل مورد نظر.

شاید برایتان این پرسش پیش بیاید که انتخاب شرکت خدمات بازسازی ساختمان چه ارتباطی به میزان زمان بازسازی آپارتمان دارد؟ باید گفت که اگر از افراد متخصص و متعهد در این زمینه بهره نگیرید ممکن است بازسازی خانه ماه‌ها طول بکشد که این موضوع قطعاً موجب اتلاف وقت و پول و درنهایت نارضایتی شما خواهد شد.

مراحل بازسازی خانه

حال که تصمیمتان برای مرمت خانه جدی است لازم است با مراحل و اصول بازسازی آشنایی پیدا کنید تا تصمیمات بهتری را اتخاذ کنید.

 

تعیین بخش‌هایی که نیاز به بازسازی دارند

در اولین قدم باید تعیین کنید که چه قسمت‌هایی از خانه نیاز به بازسازی دارند. برای این کار لازم است که ساکنین خانه نیازهای خود و کمبودهای خانه را بررسی کنند. قطعاً خیلی از ما علاقه داریم که بخش‌هایی از خانه‌هایمان طور دیگری ساخته می‌شدند تا هم جذاب‌تر و هم کاربردی‌تر باشند.

بنابراین انجام این مورد نیاز به هم‌فکری ساکنین و بررسی بخش‌های گوناگون خانه دارد. برای بازسازی خانه در این مرحله تمامی قسمت‌های خانه حتی تاسیسات برق و آب را نیز بررسی کنید و هر جایی که نیاز به تعمیر داشت یادداشت کنید.

چک لیست بازسازی خانه

برخی از مواردی را که ممکن است مدنظر شما نیز باشند در ادامه لیست کرده‌ایم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

  • در و پنجره‌های جدید و ضد سرقت؛
  • رنگ‌آمیزی، نقاشی دیوارها یا استفاده از کاغذ دیواری؛
  • از بین بردن رطوبت خانه و تعویض لوله‌کشی‌های آب؛
  • بررسی چاه فاضلاب و تغییر شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام؛
  • افزودن روشویی، فلاش تانک، وان، جکوزی، توالت فرنگی یا ایرانی جدید؛
  • بهره‌گیری از قطعات ضروری آشپزخانه مانند هود، گاز، سینک ظرفشویی، کابینت‌ها، فر و شیرآلات جدید؛
  • تعیین نوع کف‌پوش جدید (بهره‌گیری از سرامیک، سنگ، چوب و غیره)؛
  • تعیین نوع نورپردازی جدید خانه با توجه به فضای مدنظر.

مشورت با افراد متخصص در شرکت بازسازی خانه

برای اینکه امورات مربوط به بازسازی بدون مشکل و با اطمینان پیش برود باید نظر افراد کارکشته‌ای را در این زمینه جویا شوید. بهترین راه برای این کار در ابتدا، دریافت مشاوره‌ی تلفنی رایگان است. برای این کار می‌توانید با کارشناسان فروشگاه هوگونیک تماس بگیرید.

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌های شما در زمینه‌ی بازسازی آپارتمان، شرکت بازسازی، هزینه‌ها و محصولات ساختمانی لازم هستند. متخصصان ما در کنار شما هستند تا خانه‌ی خود را با بهترین و به‌صرفه‌ترین راه ممکن بازسازی کنید.