سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیوارپوش بتنی

دیوارپوش بتنی چیست؟ و در چه جاهایی می شود از آن استفاده کرد؟ توجه کنید خرید بهترین دیوارپوش بتنی مستقیم از کارخانه بابهترین قیمت در آذران پلاستیک

دیوارپوش بتنی چیست و خرید انواع دیوارپوش بتنی - آذران پلاستیک

دنیای دیوار پوش‌ها برای دکوراسیون داخلی دارای انواع مختلف طرح و جنس و رنگ است. در این میان یکی از محبوب ترین انواع دیوار پوش‌ها را برای دکوراسیون داخلی زیبا و مدرن است ؛ شاید شما هم در میان انواع طرح های ژورنالی و یا مجلات معتبر معماری ایران و جهان طراحی های داخلی بینظیری را به وسیله همین دیوارپوش بتنی مشاهده کرده باشید.

برداشت اولیه اکثریت افراد نسبت به دیوارپوش بتنی وجود یک سطح سرد و خشن است که محیط داخلی را نیز سرد و بی روح می سازد ولیکن به هیچ عنوان این موضوع صد درصد درست نیست، بتن یکی از طبیعی ترین و قدیمی ترین متریال های مورد استفاده در هنر معماری کلاسیک بوده و انواع شکل و شمایل از گذشته دور در ساختمان های با کاربری متفاوت مورد استفاده قرار میگرفته است. ترکیب این متریال با متریال هایی همچون چوب یا حتی سنگ های با روکش متنوع میتواند بسیار جذاب و فریبنده باشد و محیط داخلی شما را از این رو به آن رو کند.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چطور میتوان از بتن در دکوراسیون داخلی استفاده کرد و این متریال با چه مشخصاتی در دکور فضای داخلی استفاده میگردد و آیا قیافه ای مانند بتن سخت و خشن فضای خارجی در خانه ما ایجاد میشود. دراین قسمت برای اینکه تصور شما را درمورد دیوارپوش بتنی تا حد زیادی عوض کنیم بهتر است که درمورد مزایا و قابلیت های این متریل بسیار خاص و منحصر بفرد توضیح دهیم.

دیوارپوش بتنی چیست؟

دوره ای بتن بصورت یک متریال همه پسند و مورد علاقه همگان برای ساخت و ساز های انبوه و سازمانی قرار گرفت و به این علت که مردم عادی زیادی پس از جنگ های جهانی باید در خانه های سازمانی زندگی میکردند معماران به راهکار هایی اندیشیدند تا بتن را در فضای داخلی به عنوان دکوراسیون داخلی زیبا در اختیار همگان قرار دهند.

در این دوران بود که فرآیند بتن سازی تغییرات شگرفی کرد و در نهایت و در طول سالیان متمادی تبدیل به پانل هایی سبک و قابل حمل و نصب در تمامی ساختمان ها گردید ؛ امروزه فرقی ندارد که فوندانسیون ساختمان شما بتنی باشد یا فلزی نارک کاری دیوار شما گچی باشد یا سرامیکی یا رنگ شما براحتی میتوانید هر سبکی از دکوراسیون داخلی را درخانه خود اعمال کنید؛ بدون هیچ مشکل و هزینه گزافی میتوانید دکوراسیون های خاص بتنی که معماران بسیاری نیز از آن ها استفاده میکنند را اختیار داشته باشید.

درواقع این قسمت میخواهیم به شما درمورد دیوار پوش بتنی امروزه صحبت کنیم ، مواد اولیه ان ها مشابه بتن طبیعی بوده ولیکن با توجه به افزودنی هایی که در بتن اولیه به کار میبرند و در قالب هایی به ابعاد هایی همچون 50 در50 و 60 در60 و حتی ابعاد های بزرگتر همچون 100 در40 یا 50 در90 قابل تولید هستند و هم از نظر وزن و هم ضخامت با بتن عادی بسیار متفاوت هستند؛ این دست دیوار پوش بتنی بسیار سبک تر و همین طور ضخامت آن ها نهایتا بین 1 الی 2 سانتیمتر است.

 

به همین دلیل براحتی و بوسیله چسب های مخصوص میتوان ان ها را به دیوار چسباند و نهایتا درز مابین ان ها را با پودر بندکشی پوشش داد. از مزایای دیگر این نوع قابلیت پیچ شدن آن ها به دیوار است که اگر ارتفاع دیوار شما بیش از 3 متر باشد این موضوع بهتر است توسط نصاب ها رعایت گردد تا امنیت بیشتری داشته باشید.

برای ایجاد هر شکل و ابعادی که باشد نیاز به قالب های خاص هست که مواد اولیه بتن در آن ریخته می شود و با گذشت زمان فرآوری بتن ساخته و بدست مشتری میرسد؛با توجه به قالبی که در کارگاه برای ساخت آن استفاده می شود میتواند اشکال متفاوتی نیز داشته باشد از بتن اکسپوز های چهار سوراخه گرفته تا حتی انواع سه بعدی که امروزه بسیار پر طرفدار هستند.

قالب ها معمولا ابعاد و اشکال خاص و از پیش تعیین شده ای دارندو معمولا تولید کننده های خلاق برای خلق قالب های جدید و متنوع بنا بر تقاضای بازار با یکدیگر رقابت میکنند و این قالب ها ثابت و در اختیار کارگاه تولیدی است ولیکن اگر شما به عنوان کارفرما ابعاد و اندازه ی خاصی را درنظر دارید با پرداخت هزینه ساخت قالب یا سفارش با متراژ بالا می توانید از مدل درخواستی خود نیز بهره مند شوید.

مزایای دیوار پوش بتنی 

1-ضد خش و ضد ضربه بودن‌ دیوار پوش بتنی

2-قابلیت نصب درمنزل و  هر نوع محیط دیگر اعم از اداری – تجاری

3-قابلیت نصب درنمای داخلی و نمای بیرون که برای هر کدام تایل های مخصوص آن فضا تولید میگردد.

4-قابلیت حمل آسان و نصب راحت نسبت به‌ بتن طبیعی و وزن بسیار کمتر از بتن طبیعی

5-مقاوم در برابر حریق و آتش

6-طول عمر بالا و مقرون بصرفه

7-دارای ابعاد و اشکال متفاوت و متنوع و انعطاف پذیر در طراحی